Deviza: Este uşor să înveţi a merge. Important este încotro te îndrepţi.
Viziunea şcolii rezultă din analiza contextelor naţional şi regional, astfel că Colegiul „Ferdinand I” Maneciu îşi propune ca într-un orizont de 5 ani să devină unul din centrele de formare profesională exemplare, în domenii precum: turism şi alimentaţie, fabricarea produselor din lemn, comerţ, construcţii şi lucrări publice, mecanică, în regiunea Sud-Est.
Colegiul „Ferdinand I”, sat Gheaba, comuna Măneciu este aceea de a oferi locuitorilor din comunitatea locală (şi nu numai) performanţă prin învăţarea cu mijloace moderne şi o ofertă educaţională corespunzătoare cerinţei pieţei muncii şi nevoilor elevilor, în baza parteneriatelor iniţiate.
Derivând din idealul educaţional al şcolii româneşti care constă în dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a individualităţii umane, în formarea personalităţii autonome şi creative, misiunea şcolii pentru următorii 4 ani este:
Formarea unei gandiri creative
Formarea capacitayilor si a motivatiilor necesare invatarii
Asigurarea atingerii de catre elevi a standardelor educationale comparabile cu cele europene
Formarea cadrelor didactice capabile sa promoveze idei noi pentru a transforma scoala intr-un loc placut de educatie si instruire accesibil elevilor si comunitatii locale
Implicarea activa a parintilor in activitatile si procesul decizional al scolii
Zona în care este situată unitatea şcolară este favorabilă instruirii, familia şi comunitatea locală sprijinind eforturile şcolii pentru educarea copiilor.
Valori şi atitudini promovate de şcoală:
- respect şi încredere în sine şi în ceilalţi;
- recunoaşterea unicităţii fiecărei persoane;
- receptivitate la emoţiile celorlalţi;
- valorizarea relaţiilor interpersonale;
- valorificarea critică şi selectivă a informaţiilor;
- adaptare şi deschidere la noi tipuri de învăţare;
- motivaţie şi flexibilitate în elaborarea propriului traseu educaţional şi profesional;
- responsabilitate şi disponibilitate pentru decizii şi acţiuni privind propria carieră;
- interes pentru învăţare permanentă într-o lume în schimbare şi în societatea cunoaşterii;
- orientare spre o viaţă de calitate, în prezent şi în viitor.